Hvordan bor vi

Vi bor på Hulvejen i Ny Hammersholt som er beliggende i den sydlige del af Hillerød, et rigtig smørhul tæt på skov, marker og enge og med gode muligheder for parkering. Vi vægter udelivet højt og tager regelmæssigt på ture i nærområdet hvor der er masser af dyr vi kan besøge, enten når vi går en tur eller hvis vi cykler på vores elektriske ladcykler. Der er to buslinjer igennem Ny Hammerholt, så vi kan komme til Hillerød, Allerød eller mod Nr. Herlev/Uvelse.

Vores nabo er Spejderne (Brødeskov Gruppe) og tæt på os er rækkehus områderne Slettebjerget og Slåenbækken og Bofællesskaberne Lerbjerglod og Sættedammen, hvor der er mange legepladser. Der ud over er der parcelhuse i området.

Af erhverv i vores område har vi et pizzeria og golfbanen (Hillerød golfklub).

Vores to huse "Nyhammeren" og "Enghuset" er naboer med kun en cykelsti i mellem.

I Enghuset har vi vuggestuen og i Nyhammeren er børnehaven.

Vi har et tæt samarbejde de to huse imellem for at skabe en glidende overgang fra vuggestue til børnehave.

Vi er en del af område St. Dyrehave og hører til skoledistrikt Hanebjerg Skole, Brødeskov afdeling.